Publicerad 2012-04-16

Deltaco AB har utsett Thomas Jonsson till Ekonomi- och Finansdirektör.

Thomas har under många år varit SweDeltaco behjälplig med årsredovisningar, avgränsade finansiella och ekonomiska insatser samt på andra sätt stöttat Deltaco i ekonomiska frågor och är därmed väl insatt i Deltacos  verksamhet. Samtidigt som Thomas Jonsson tillträder den 16 april 2012 återgår tidigare ekonomi- och finansdirektören Connie Yau till tjänsten som ekonomichef på SweDeltaco AB.

Siamak Alian, VD Deltaco AB säger – ”Med Thomas Jonsson ombord får vi en förstärkning av vår ekonomifunktion. I takt med den omsättningsökning som kontinuerligt sker och med Thomas omfattande erfarenhet av IT-frågor kommer hans erfarenhet väl till pass i vår fortsatta expansion.”

-”Jag ser en utmaning i att fortsätta det stabila arbete som under tidigare ekonomi- och finansdirektören Connie Yau´s ledning bidragit till Deltacos stabila utveckling. Med min erfarenhet inom IT-området hoppas jag kunna bidra med en fortsatt kontinuerlig tillväxt under lönsamhet”, säger Thomas Jonsson.

För ytterligare information kontakta:

Siamak Alian
VD Deltaco AB