Publicerad 2015-12-01

DistIT ABs verksamhet Aurora Group Danmark A/S har av PROCTER & GAMBLE och DURACELL® utsetts som Master importer av Duracell® i Norden

Aurora Group kommer nu att hantera merparten av Duracell® verksamheten i Norden med fokus på nordiska elektrohandeln, nordiska B2B-handeln och danska dagligvaru- och servicehandeln. En del av ansvaret som Nordic Master Importer är den nordiska Duracell® konsument hotline samt övergripande lagstiftning och compliance. Aurora Group välkomnar även ett flertal nya medarbetare för att accelerera försäljningen och den operativa verksamheten.

För ytterligare information se bifogat dokument eller kontakta:

Siamak Alian, VD
Telefon: 08 555 76 241
Mobil: 070 7422 193
E-post:
Siamak.Alian@distit.se

Ove Ewaldsson, CFO
Telefon: 08 518 169 42
Mobil: 070 3254 973
E-post:
ove.ewaldsson@distit.se

Om DistIT AB
DistIT ska förvärva, äga och utveckla nischdistributörer inom IT, Mobility, Hemelektronik, Nätverk och Datakommunikation i Norden och Baltikum. Företag inom DistIT-koncernen levererar både B2B- och B2C-produkter till IT-marknaden i Norden och Baltikum. Aktierna i DistIT AB är listade på First North under kortnamnet DIST och företagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. För mer information se
www.distit.se.

OM Aurora Group

Vi fokuserar på accessoarer för kundelektronik och vi skapar mervärde för nordiska kunder med hjälp av innovativa koncept, produkter, tjänster och konkurrenskraftiga priser. Vi strävar efter att vara den mest effektiva och starka affärspartnern på den nordiska marknaden, känd för våra koncept och tjänster, pålitliga tack vare våra medarbetare och beundrade för vår innovationsförmåga.