Publicerad 2011-09-29

Deltaco utser Trygve Holtskog, tidigare koncernchef på Expert AS, till styrelseordförande för den norska verksamheten

Trygve Holtskog har en mångårig erfarenhet från den nordiska retail-marknaden bland annat som koncernchef för Expert AS och framträdande positioner inom Hakon Gruppen/ICA AB. Trygve Holtskog har också varit koncernchef och är nu styrelsemedlem i Europris Holding AS. Han är också knuten till Saga Corporate Finance.

”Norden är Deltacos främsta marknad. Den norska verksamheten kommer att med korta leveranstider och konkurrenskraftiga priser erbjuda ett brett och attraktivt sortiment av IT-tillbehör till IT-marknaden i Norge. Målsättningen är att öka vår marknadsandel i Norge samt förbättra service till redan befintliga kunder”, säger Trygve Holtskog, styrelseordförande i NorDeltaco AS.

”Det är med glädje vi välkomnar Trygve Holstskog till vår verksamhet i Norge. Deltaco får genom Trygve en person med mångårig erfarenhet från den norska verksamheten samtidigt som vi genom hans nätverk och kännedom om den norska marknaden kan utöka och förbättra vår service till våra nuvarande och nya kunder”, säger Siamak Alian VD på Deltaco AB.

För ytterligare information kontakta:

Siamak Alian                                                   Trygve Holtskog

VD Deltaco AB                                                  Styrelseordförande NorDeltaco AS
Tel: 08-555 762 41                                              Tel: +47 901 15 116
E-mail: siamak.alian@deltaco.se                         E-mail: trygve.holtskog@deltaco.no